Breaking

ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ (2) Επιστολή (καταγγελία) προς τον Έλληνα Υπ. Εθνικής Άμυνας (Ευάγγελο Μεϊμαράκη)

ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ (2) Διαβάστε την μυνητήρια αναφορά προς τον Άρειο Πάγο για την Κυπριακή Τραγωδία

ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ : Ελληνική Δημοκρατία γιατί αρνείται πεισματικά την παραπομπή των υπευθύνων της Εθνικής Τραγωδίας

ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ (2) : Επιστολή προς τον Έλληνα Υπ. Δικαιοσύνης (2008)

ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ (2) Επιστολή καταγγελία προς τον Έλληνα Υπ. Δικαιοσύνης Σωτήριο Χατζηγάκη (2008)

Έρχεται μεγάλη πείνα (!) πρωτοφανής στην ανθρώπινη ιστορία

Η δική μας μεγάλη Πατρίδα Κύριε Ερντογάν! {Open letter to Turkish President Recep Tayip Erdogan}

Αυτά που ζούμε(...) και αυτά που έρχονται... το 2021

Quō vādis AMERICA? Τι φέρνει η3η Νοεμβρίου 2020 για τις ΗΠΑ

Που πορεύονται οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής;

Η 24ης Ιουλίου ημέρα εθνικού πένθους και Ορθόδοξης περισυλλογής. Ημέρα Εθνικής Ενότητας και Ομοψυχίας.

Αν ήταν σήμερα Αρχιεπίσκοπος ο Χριστόδουλος θα σείοταν όχι μόνον η πλατεία συντάγματος αλλά ολόκληρη η Ευρώπη! Στο άκουσμα και μόνον της μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε Τζαμί!

Μιχάλης Χαλκιάς: Άνθρωπος. Φιλάνθρωπος. Έλληνας. Φιλέλληνας. Ευεργέτης. Ευπατρίδης.

Το δίκτυο Al Jazeera αναίτια και προκλητικά ανοίγει ζήτημα στην Δυτική Θράκη!

Al Jazeera : Δυτική Θράκη, περιοχή υπό αμφισβήτηση!

Covid-19: Η εφιαλτική επόμενη ημέρα... ή ο θαυμαστός νέος κόσμος μας

State Department : Ο Amir Muhammad Sa’id Abdal-Rahman al-Mawla ο σκληρός φονικότερος διάδοχος του Abu Bakr al Baghdadi

Πατριωτισμός. Πατριώτες. Πατριώτης

Αυτό το βίντεο το έχουν δει 36.200 σε όλο τον κόσμο. Δείτε το !

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τους Λειτουργούς του Τύπου (ΕΣΗΕΑ - ΕΝ. ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΥΠΡΟΥ- ΕΝ. ΣΥΝ. ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ)

...επειδή πλέον η είδηση βρίσκεται πίσω από την "είδηση"

{ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ} Οι θέσεις του State Department για την Τουρκία και τις προτεινόμενες κυρώσεις

Breaking news / Slider / ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ / ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΘΕΜΑ Ι / 20 Ιανουαρίου 2020

Ανεπίσημες απόψεις από το State Department

Το  έγγραφο διενεμήθει από το State Department  στις 12 Δεκεμβρίου 2019 στην Ουάσιγκτον  ως  “εσωτερικό σημειώμα” εμπιστευτικού χαρακτήρα στα μέλη των αντίστοιχων επιτροπών της Γερουσίας και του Κογκρέσου εν όψει των συζητήσεων για τις κυρώσεις που συζητούνται στις ΗΠΑ εναντίον της Τουρκίας με αφορμή την παραλαβή των S 400 και το πάγωμα της συμμετοχής της στο πρόγραμμα συμπαραγωγής των 5ης γενιάς πολεμικών επιθετικής πολεμικής προσχβολής  αεριοθούμενων F 35.

  1. S. 2641, Αντικατάσταση της τροπολογίας για το νομοσχέδιο με τίτλο «Προώθηση της αμερικανικής ασφαλείας και πρόληψη της ανάδυσης του ISIS, (Risch, Menendez +17 μέλη, 10/17/19)

 

Θέση: Η αντικατάσταση της τροπολογίας συνεχίζει να δικαιολογεί την ισχυρή αντίθεση εκ μέρους του State Department για τους λόγους που περιγράφονται πιο κάτω. Ενώ σε κάποια σημεία βελτιώθηκε κάπως, η νομοθεσία είναι σοβαρά χειρότερη σε κάποια άλλα, και δεν αντιμετωπίζει πολλές από τις βασικές ανησυχίες του State Department που έχουν προηγουμένως διατυπωθεί.

H ANS για την S. 2641 εξακολουθεί να στερείται βασικής ευελιξίας στην οποία αξιωματούχοι του State Department έχουν επανειλημμένα τονίσει ότι είναι απαραίτητη για τη διεξαγωγή αποτελεσματικής εξωτερικής πολιτικής.

  • Την περασμένη εβδομάδα, ο υφυπουργός Hale κατέθεσε δημοσίως για την ανάγκη ευελιξίας και αναστρεψιμότητας (reversibility), την ώρα που αξιωματούχοι του State Department ενημέρωσαν το διακομματικό προσωπικό και των δυο νομοθετικών σωμάτων. Η κατάσταση στη βορειοανατολική Συρία παραμένει ρευστή. Οι κυρώσεις, οι περιορισμοί και οι οδηγίες είναι αποτελεσματικές μόνο αν αποτελούν ευέλικτα εργαλεία που μπορούν να επιβληθούν και να αρθούν γρήγορα για την παροχή κινήτρων ώστε να υπάρξουν αλλαγές στη συμπεριφορά.

 

  • Ειδικότερα, το State Department θα υποχρεωθεί να αντιταχθεί σε οποιαδήποτε νομοθεσία χωρίς τις ακόλουθες αλλαγές:

 

  • Η απαλλαγή/εξαίρεση (waiver) στο Άρθρο 331 πρέπει να επεκταθεί και στα Άρθρα 202, 312, 313, 322, 323, 324, 325 και 326 για να αποφευχθεί η ζημιά στα συμφέροντα εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ και στις αμερικανικές θέσεις εργασίας.

 

  • Για παράδειγμα, το άρθρο 312 θα απαιτούσε προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου 30 ημερών για όλες τις ξένες στρατιωτικές υποθέσεις της Τουρκίας και τις εμπορικές αμυντικές εξαγωγές (αντί του σύνηθες των 15 ημερών για το NATO plus), ακόμη και αν η αξία μιας τέτοιας περίπτωσης αποτιμάται στο 1 δολάριο. Ελλείψει της απαλλαγής/εξαίρεσης (in the absence of a waiver), ο αντίκτυπος αυτής της διάταξης είναι να τερματίσει αποτελεσματικά το αμυντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας, το οποίο περιλαμβάνει τμήματα και εξαρτήματα για την τελική ενσωμάτωση τους στις πλατφόρμες των ΗΠΑ.
  • Η κυβέρνηση πιστεύει ότι η διάταξη αυτή θα υπονομεύσει το ΝΑΤΟ και θα ενισχύσει ίσχυε την εξάρτηση της Τουρκίας από τους Ρώσους ή άλλους αντίπαλους προμηθευτές όπλων, δύο αποτελέσματα, τα οποία είναι επιζήμια για τα συμφέροντα Εθνικής Ασφαλείας των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, χωρίς την ευελιξία που παρέχει η απαλλαγή/εξαίρεση (Waiver), το State Department δεν θα μπορέσει να μετριάσει ή να αντιμετωπίσει αυτές τις αρνητικές συνέπειες για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών για την εθνική ασφάλεια ή για την συλλογική άμυνα του ΝΑΤΟ.
  • Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει ισχυρό ιστορικό δημιουργίας νέων αμερικανικών θέσεων εργασίας, συμπεριλαμβανομένων στον τομέα της άμυνας, και αντιτίθεται σθεναρά σε μια διάταξη που θα μπορούσε να έχει αρνητικές συνέπειες για τις αμερικανικές θέσεις εργασίας, χωρίς την ευελιξία που παρέχει η απαλλαγή/εξαίρεση (waiver). Όπως έχει συνταχθεί, αυτό το νομοσχέδιο ευνοεί τους ξένους προμηθευτές όπλων έναντι των Αμερικανών προμηθευτών και των θέσεων εργασίας που συνδέονται με αυτούς, επειδή η απαλλαγή/εξαίρεση στο άρθρο 331 του νομοσχεδίου επεκτείνεται επί του παρόντος μόνο στη διάταξη που απαιτεί κυρώσεις κατά των ξένων προμηθευτών όπλων στην Τουρκία (άρθρο 315), αλλά όχι στην αμερικανική απαγόρευση για αμυντικό εμπόριο. Έτσι, οι εκτεταμένες νέες απαιτήσεις για όλες τις αμερικανικές πωλήσεις όπλων και οι εξαγωγές (μαζί και η απαγόρευση του αμυντικού εμπορίου των ΗΠΑ) προς την Τουρκία δεν επωφελούνται από την ίδια απαλλαγή/εξαίρεση.
  • Άρθρο Σε περίπτωση οικονομικής κρίσης στην οποία η Τουρκία χρειαζόταν χρηματοοικονομική βοήθεια από το ΔΝΤ, το άρθρο 313 λέει ότι απαιτεί από την Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών (USG) να αντιταχθεί σε ένα πακέτο διάσωσης που είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της συνοχής των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών αγορών / οικονομίας, που θα μπορούσε να έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις στην αμερικανική οικονομία. Η Κυβέρνηση αντιτάσσεται σθεναρά σε μια διάταξη που δεν διαθέτει την ευελιξία του state Department να αντιμετωπίσει αυτές τις επιζήμιες συνέπειες για τις αμερικανικές θέσεις εργασίας και την αμερικανική οικονομία.

 

  • Οι περίοδοι απαλλαγής/εξαίρεσης και ανανέωσης (90 ημερών) της απαλλαγής/εξαίρεσης που προβλέπεται στο άρθρο 331 είναι τόσο σύντομες σε διάρκεια και τόσο ευαίσθητες, ώστε το αποτέλεσμα αυτών των διατάξεων είναι να εξαλείψουν την πρακτική χρήση της απαλλαγής/εξαίρεσης ή να υπονομεύσουν την τρέχουσα δραστηριότητα για την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων, αλλάζοντας την χρήση των πόρων από την επιβολή(εφαρμογή) σε προσπάθειες συμμόρφωσης. Η απαλλαγή/εξαίρεση κατά περίπτωση στο άρθρο 331 υφίσταται το ίδιο ελάττωμα. Όταν συνδυάζονται και τα δύο χαρακτηριστικά, όπως και στο άρθρο 331 της τροπολογίας, η αρνητική αυτή συνέχεια γίνεται με ακόμη πιο προβληματικό τρόπο.
  • Η σύντομη διάρκεια των περιόδων απαλλαγής(εξαίρεσης) / ανανέωσης και η επανεξέταση κάθε περίπτωσης ξεχωριστά θα έβλαπταν τις υφιστάμενες και τις μελλοντικές προσπάθειες επιβολής του νόμου αλλάζοντας τη χρήση περιορισμένων πόρων για δραστηριότητες κυρώσεων σε γραφειοκρατία που σχετίζεται με τη συμμόρφωση επανειλημμένων απαλλαγών/εξαιρέσεων, πιστοποιήσεων και εκθέσεων και όχι με την δουλειά για την επιβολή των αμερικανικών κυρώσεων.
  • Οι περίοδοι απαλλαγής/εξαίρεσης και ανανέωσης πρέπει να διαρκούν τουλάχιστον ένα έτος / 365 ημέρες και η Αρχή για την απαλλαγή/εξαίρεση πρέπει να διαθέτει μεγαλύτερη ευελιξία για αυτούς και για άλλους περιορισμούς και οδηγίες και όχι μόνο για κατά περίπτωση υποθέσεις.

 

  • Η Αρχή για την απαλλαγή/εξαίρεση στο Άρθρο 331 έχει τεθεί υπερβολικά ψηλά για να προστατεύσει πλήρως τα εθνικά συμφέροντα των ΗΠΑ.
  • Όπως έχει συνταχθεί, η απαλλαγή/εξαίρεση μπορεί να τεθεί μόνο «εάν είναι σημαντική για τα συμφέροντα εθνικής ασφάλειας» των Ηνωμένων Πολιτειών. Η απαλλαγή/εξαίρεση πρέπει να επιτραπεί να τεθεί εάν είναι προς τα «εθνικά συμφέροντα» των Ηνωμένων Πολιτειών.
  • Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, η απαλλαγή/εξαίρεση θα πρέπει να επιτραπεί να τεθεί, αν είναι προς «τα συμφέροντα για την Εθνική Ασφάλεια» των ΗΠΑ – κάτι που είναι γνωστή, αναγνωρισμένη αξία (standard) για το State Department ώστε να αξιολογεί και να ασκεί σε σύγκριση με τα «σημαντικά για τα εθνικά συμφέροντα ασφαλείας» ή τα «ζωτικής σημασίας συμφέροντα εθνικής ασφάλειας».

 

  • Μια αποδεκτή απαλλαγή/εξαίρεση θα έχει στο ελάχιστο (1) διάρκεια τουλάχιστον 180 ημερών, (2) θα έχει εφαρμογή σε οποιαδήποτε διάταξη του Τίτλου ΙΙ ή ΙΙΙ (3) δεν θα απαιτείται στη βάση κάθε μιας υπόθεσης ξεχωριστά, και ( 4) θα έχει απαρχή για μια τέτοιου είδους απαλλαγή/εξαίρεση το «εθνικό συμφέρον» των Ηνωμένων Πολιτειών. Μια τέτοια απαλλαγή/εξαίρεση θα μπορούσε να διατυπωθεί ως εξής: “Ο Πρόεδρος μπορεί να θέσει την απαλλαγή/εξαίρεση για περιόδους που ανανεώνονται όχι μεγαλύτερες του ενός έτους, οποιαδήποτε διάταξη αυτής της πράξης [επιβολή κυρώσεων, περιορισμών ή άλλων οδηγιών], αν ο Πρόεδρος αποφασίσει και αναφέρει στο Κογκρέσο ότι αυτή η απαλλαγή/εξαίρεση είναι προς το εθνικό συμφέρον (συμφέρον εθνικής ασφαλείας) των ΗΠΑ.

 

Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται στις διατάξεις, όπως το άρθρο 325 και το άρθρο 312, ότι, ανεξάρτητα από την πρόθεση των συγγραφέων/συντακτών, θα μπορούσαν να έχουν πρακτική συνέπεια την επιτάχυνση ή την αύξηση της εξάρτησης της Τουρκίας από τη Ρωσία ή άλλους αντιπάλους. Αυτές οι διατάξεις δημιουργούν ένα τρομερό προηγούμενο για έναν σύμμαχο του ΝΑΤΟ.

  • Η τροπολογία αντικατάστασης υιοθετεί περιορισμούς και οδηγίες για το αμυντικό εμπόριο που ζημιώνουν σοβαρά την αμυντική σχέση ΗΠΑ και Τουρκίας και τη συλλογική άμυνα του ΝΑΤΟ. Η νέα απαίτηση για όλες τις πωλήσεις και τις εξαγωγές στον τομέα της άμυνας στο άρθρο 312 (καθώς και η απαγόρευση όλων των αμερικανικών αμυντικών εμπορικών συναλλαγών σε αντικείμενα που πιθανόν να χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία στη Συρία) θα κατέστρεφαν την αμυντική σχέση ΗΠΑ-Τουρκίας.

 

  • Άρθρο 312. Η νέα «γλώσσα» που ζητά προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου 30 ημερών για όλες τις ξένες στρατιωτικές υποθέσεις της Τουρκίας θα τερματίσει ουσιαστικά το αμυντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας. Ελλείψει της διάταξης για τα αμερικανικά όπλα, αυτοί οι περιορισμοί στον αμυντικό εμπορικό τομέα θα μπορούσαν να οδηγήσουν την Τουρκία να επιδιώξει συμμαχία με τη Ρωσία ως την κύρια πηγή των αμυντικών άρθρων, επηρεάζοντας τη συλλογική άμυνα του ΝΑΤΟ.

 

  • Το Άρθρο 312 θα αντιμετώπιζε την Τουρκία ως παρία στο ΝΑΤΟ, τροφοδοτώντας το αφήγημα που η Ρωσική Ομοσπονδία θα προσπαθούσε ενδεχομένως να ενισχύσει και να εκμεταλλευτεί.

 

  • Οι πωλήσεις όπλων και οι αμυντικές εξαγωγές σε όλους τους άλλους συμμάχους του ΝΑΤΟ υπόκεινται σε προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου (CN) μόνο 15 ημερών και μόνο για αντικείμενα αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων για σημαντικό αμυντικό εξοπλισμό και 100 εκατομμύρια δολάρια για άλλα είδη και υπηρεσίες στον τομέα της άμυνας. Σύμφωνα με το άρθρο 312 αυτής της νομοθεσίας, αυτή η ενημέρωση θα μπορούσε να απαιτηθεί για την πώληση οποιουδήποτε αντικειμένου στην Τουρκία, ακόμη και αν η αξία αυτής της περίπτωσης ήταν 1 δολάριο.
  • Επιπλέον, όλοι οι άλλοι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ θα συνεχίσουν να επωφελούνται από μια περίοδο αξιολόγησης από την προηγούμενη ενημέρωση του Κογκρέσου (CN) των 15 ημερών, ενώ μόνο η Τουρκία θα υπόκειται σε αντίστοιχη περίοδο αξιολόγησης 30 ημερών..
  • Πέραν της ζημιάς που προκαλείται στο εμπόριο στον τομέα της άμυνας μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας, ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα μπορούσε να έχει ως συνέπεια την αποτροπή άλλων εταίρων των ΗΠΑ και συμμάχων του ΝΑΤΟ να βασίζονται στην αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ.

 

  • Άρθρο 325. Όπως αναφέρθηκε στην έκθεση NDAA του Υπουργείου Άμυνας του προηγούμενου έτους, οι S- 400 δεν αποτελούν τεχνολογική απειλή ασφαλείας για τα F-16. Αν και η χρηματική αξία αυτών των πωλήσεων είναι μικρή σε σύγκριση με την αγορά νέων αεροσκαφών, οι αναβαθμίσεις των F-16 είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία των Ηνωμένων Πολιτειών που απομένουν για να μεγιστοποιήσουν τη διαλειτουργικότητα της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ και να αποθαρρύνουν τις περαιτέρω αγορές ρωσικού εξοπλισμού.

Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται σε οποιαδήποτε διάταξη, όπως στο Άρθρο 311, η οποία παρέχει στην δικαίωμα αρνησικυρίας στο Γραφείο του Διευθυντή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ODNI) σχετικά με αποφάσεις ή πιστοποιήσεις που ενεργοποιούν αυτόματα σημαντικές δράσεις της εξωτερικής πολιτικής, όπως περιγράφεται στον Τίτλο ΙΙΙ του νομοσχεδίου..

  • Η ενεργοποίηση στο Άρθρο 311 (β) επιτρέπει την εφαρμογή πολλών διατάξεων μόνο εάν ένας από τους τρεις διευθυντές, συμπεριλαμβανομένου του του Διευθυντή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (DNΙ), αρνηθεί να κάνει την επαναλαμβανόμενη πιστοποίηση που απαιτείται στο άρθρο 311 (a) (2).

 

  • Τέτοιου είδους αποφάσεις θα πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στον Πρόεδρο ή στον Υπουργό Εξωτερικών μετά από συντονισμό ή διαβούλευση με τους άλλους αξιωματούχους ς, όπως συνηθίζεται στη νομοθεσία με αποφάσεις. Ακόμη και αν η συμπεριφορά της Τουρκίας είναι ικανοποιητική, οποιοσδήποτε από τους άλλους αξιωματούχους μπορεί να αποτρέψει την απόφαση να καθυστερήσει τις κυρώσεις βάσει της διάταξης που έχει συνταχθεί.

 

  • Από την άποψη αυτή, το Άρθρο 311 είναι παρόμοιο με μια διάταξη ενεργοποίησης του νόμου περί Πράξης Αποτροπής, την οποία το ίδιο το Γραφείο του Διευθυντή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ODNI) έχει ήδη ενημερώσει το Κογκρέσο ότι δεν υποστηρίζει.

Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται σε διατάξεις που δεν λαμβάνουν υπόψη τις επιθετικές ενέργειες που έχει ήδη αναλάβει η Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του εν λόγω ζητήματος.

  • Η Κυβέρνηση έχει επιδιώξει επανειλημμένα και επίμονα να αποτρέψει την εισβολή της Τουρκίας και παραμένει προσηλωμένη σε μια διαρκή ήττα του ISIS, η οποία περιλαμβάνει και ορισμένη στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ στη Συρία.

 

  • Η Κυβέρνηση επιδιώκει να επιτύχει και τους δύο στόχους με έναν τρόπο που διατηρεί, και δεν αποδυναμώνει ή υπονομεύει τη σχέση ΗΠΑ-Τουρκίας.

 

  • Πολλά από τα προτεινόμενα μέτρα στο νομοσχέδιο είναι επαναλαμβανόμενα των υφιστάμενων αρχών:

 

  • Ο τίτλος Ι του νομοσχεδίου αποσκοπεί στην προώθηση της σταθερότητας στη Συρία, ωστόσο ο τίτλος Ι δεν είναι απαραίτητος διότι η Κυβέρνηση, μέσω της διπλωματίας υπό την ηγεσία του Αντιπροέδρου και του Υπουργού Εξωτερικών και των κυρώσεων που επιβάλλονται σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 13894, κατάφερε σε μεγάλο βαθμό να σταματήσει την εισβολή της Τουρκίας στη Συρία από την κοινή δήλωση ΗΠΑ-Τουρκίας της 17ης Οκτωβρίου.

 

  • Το Άρθρο 105 θα επιδιώξει να δώσει εντολή για ενημερώσεις στο Κογκρέσο για την εισβολή της Τουρκίας στην Συρία το Οκτώβριο, αλλά δεν έχει κανένα στοιχείο για την αναστρεψιμότητα, εάν η κατάσταση δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά ή εάν η Τουρκία αποσυρθεί από τη Συρία. Αυτό θα απαιτούσε περισσότερες από 120 ενημερώσεις (καταθέσεις) για περισσότερα από πέντε χρόνια για το ίδιο θέμα.

 

  • Το άρθρο 304 και οι κυρώσεις στην Halkbank δεν είναι απαραίτητες, διότι το Υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη την εξουσία/δικαιοδοσία να υποδεικνύει την Halkbank, εάν χρειάζεται. Προτρέποντας τον Πρόεδρο να επιβάλει κυρώσεις στη Halkbank, περιορίζει την εξουσία του Προέδρου να διεξάγει εξωτερικές σχέσεις.

 

  • Το άρθρο 324 είναι περιττό επειδή η Κυβέρνηση έχει ήδη απαγορεύσει τη συνύπαρξη των F-35 και των S-400 στην Τουρκία.

Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται στον Τίτλο ΙΙ, ο οποίος υπονομεύει και περιορίζει την εξουσία του Προέδρου να αποφασίζει ποιοι πρόσφυγες πρέπει να γίνουν δεκτοί στις Ηνωμένες Πολιτείες, επιβάλλοντας την εισδοχή.

  • Ο Πρόεδρος ήταν σαφής σχετικά με την προσέγγιση αυτής της κυβέρνησης για τους πρόσφυγες όπως αντικατοπτρίζεται στη Στρατηγική Εθνικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών.

 

  • Εάν διατηρηθεί (ο τίτλος ΙΙ), το State Department θα συνεχίσει να προβάλλει αντιρρήσεις, εκτός εάν επιδεικνύει ανοχή, και εάν παραμείνει (έτσι) θα πρέπει να υπόκειται στην ευρύτερη, ευέλικτη και ανεπιφύλακτη Αρχή της απαλλαγής/εξαίρεσης (waiver), την οποία το State Department ζητά από ολόκληρο το νομοσχέδιο.

Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται σε διατάξεις που θα καθιστούσαν το νομοσχέδιο δύσκολο ή αδύνατο να εφαρμοστεί.

  • Ο περιορισμός της μεταφοράς όπλων στο Άρθρο 312 που είναι πιθανόν «να χρησιμοποιηθούν» στη Συρία είναι υπερβολικά ευρύς και θα πρέπει να αντικατασταθεί από το “προς χρήση” στην εισβολή της Τουρκίας. Όπως έχει συνταχθεί, αυτή η διατύπωση θα αποδειχθεί δύσκολη, αν όχι αδύνατη, να εφαρμοστεί, καθώς θα μπορούσε να έχει πιάσει ένα πολύ ευρύτερο κομμάτι στις αμερικανικές μεταφορές όπλων στην Τουρκία από ό, τι το «προς χρήση» στην Τουρκία. Επιπλέον, είναι αδύνατο να προβλεφθούν μελλοντικά ενδεχόμενα.

 

  • Η ασαφής διατύπωση αυτής της διάταξης θα μπορούσε να έχει τρομακτικές συνέπειες στον περιορισμό των μεταφορών μόνο σε εκείνα τα είδη και υπηρεσίες στον τομέα της άμυνας που θα μπορούσε να καθορίσει συμφωνώντας η Τουρκία, να χρησιμοποιηθούν στις στρατιωτικές επιχειρήσεις που έχουν εγκριθεί από το ΝΑΤΟ.

 

  • Ακόμη και αν δεν υπήρχε σαφής σύνδεση με την επιχείρηση στην Συρία, το νομοσχέδιο θα μπορούσε να επηρεάσει το αμυντικό εμπόριο, καθώς οι τράπεζες είναι επιφυλακτικές όσον αφορά την πιστοποίηση συναλλαγών με τουρκικές εταιρείες που συνεργάζονται τόσο με αμερικανικές εταιρείες και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Τουρκίας ή στην περίπτωση αυτή, την κοινώς επονομαζόμενη «αμυντική βιομηχανία».

 

  • Όπως ζητήθηκε προηγουμένως, μια αποδεκτή αλλαγή θα ήταν να αντικατασταθεί «είναι πιθανόν να χρησιμοποιηθούν» από το «προς χρήση» Αυτό επηρεάζει επίσης το Άρθρο 315.

 

  • Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πολλαπλές διατάξεις που απαιτούν εκθέσεις, αποφάσεις πιστοποιήσεις, ανανεώσεις, ενημερώσεις και άλλες ενέργειες σε μη ρεαλιστική χρονική περίοδο. Το State Department προτείνει ότι η αρχική απαλλαγή (waiver) και αυτές που θα ακολουθήσουν σύμφωνα με το άρθρο 331, η πιστοποίηση και οι επακόλουθες πιστοποιήσεις που απαιτούνται στο άρθρο 311 και η σχετική απαλλαγή να ισχύουν για 1 έτος / 365 ημέρες και 180 ημέρες για όλες τις άλλες εκθέσεις, κοινοποιήσεις και ενημερώσεις.

 

  • Το νομοσχέδιο παρέχει επίσης τη δικαιοδοσία για ειδικές θεωρήσεις μεταναστευτικής βίζας που αποσκοπεί να ζητά από το State Department να διασφαλίζει ότι αυτοί οι αιτούντες της Ειδικής Μεταναστευτικής βίζας έχουν διαβατήρια για την εισδοχή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, η Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών (USG) δεν μπορεί να αναγκάσει μια ξένη κυβέρνηση να το πράξει έτσι ώστε αυτό το απόσπασμα να προσβληθεί (σ.σ να το προσβάλει), όπως επίσης υποστηρίζεται από το USCIS. Επίσης, προκαλεί μεγάλη ανησυχία το γεγονός ότι η διάταξη για την Ειδική Μεταναστευτική βίζα (SIV) επιβάλλει ένα μη ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα επεξεργασίας 9 μηνών, το οποίο δεν ικανοποιεί έναν ζωτικής σημασίας  για την εθνική ασφάλεια έλεγχο. Ένας παρόμοιος χρονικός περιορισμός στην αρχή του προγράμματος για την Ειδική Μεταναστευτική Βίζα για το Ιράκ και το Αφγανιστάν έχει αποδειχθεί ότι ήταν εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί και παρόλο που η εν λόγω Αρχή είναι επίσης ανεκτική/χαλαρή, το ζήτημα αυτό έχει γίνει αντικείμενο παρατεταμένου δικαστικού αγώνα που έδιωξε πολύτιμους πόρους του State Department μακριά από την σημαντική αποστολή της επεξεργασίας υποθέσεων.

Το State Department εξακολουθεί να αντιτίθεται σε διατάξεις που θα αυξήσουν το κόστος για την Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών (USG) ή θα βλάψουν την στρατιωτική ετοιμότητα χωρίς σαφές, αντίστοιχο όφελος για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.

  • Η Τουρκία αποτελεί μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού για πολλαπλά σημαντικά αμερικανικά αμυντικά συστήματα και ορισμένες περιπτώσεις αμυντικών εξαγωγών περιλαμβάνουν εξαρτήματα και μέρη με την τελική ενσωμάτωσή τους σε αμερικανικές πλατφόρμες. Αυτό το νομοσχέδιο θα επηρεάσει άμεσα την αμερικανική στρατιωτική ετοιμότητα, διακινδυνεύοντας την καθυστέρηση για χρόνια κάποιων σημαντικών προγραμμάτων και μεγαλώνοντας το κόστος τους κατά εκατοντάδες εκ. δολάρια για το Υπουργείο Άμυνας.

 

  • Οι κυρώσεις και οι περιορισμοί που προτείνονται στο νομοσχέδιο θα επηρεάσουν επίσης σημαντικές συμβάσεις των αμερικανικών εταιρειών, ενώ η τουρκική κυβέρνηση μπορεί επίσης να επιλέξει να αντεπιτεθεί και αδιακρίτως να στοχεύσει άλλες αμερικανικές εταιρείες. Οι περιορισμοί στο νομοσχέδιο μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικά πρόστιμα στις συμφωνίες για την Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών (USG) και την αμερικανική αμυντική βιομηχανία.

To State Department δεν υποστηρίζει ένα νομοσχέδιο που δεν είναι σε συγχρονισμό με τους διατλαντικούς συμμάχους.

  • Άρθρο 315: Οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε αλλοδαπούς που προμηθεύουν όπλα στην Τουρκία στη Συρία ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Η Τουρκία είναι σύμμαχος του ΝΑΤΟ και έχει ενσωματωθεί σημαντικά στους μηχανισμούς αμυντικής παραγωγής του ΝΑΤΟ.

 

  • Οι ευρωπαϊκές χώρες είναι απίθανο να προχωρήσουν σχεδόν στον ίδιο βαθμό που φτάνει το εν λόγω νομοσχέδιο σε τυχόν κυρώσεις ή άλλα μέτρα εναντίον της Τουρκίας. Στο τέλος της συνόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019, ο Επίτροπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Federica Mogherini σημείωσε ότι η ΕΕ δεν είναι σε θέση για ένα εμπάργκο όπλων εναντίον ενός Συμμάχου του ΝΑΤΟ:

 

  • «Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν τη Δευτέρα να περιορίσουν τις εξαγωγές όπλων προς την Τουρκία λόγω της επίθεσής της στη βόρεια Συρία, προκαλώντας την καταδίκη της Άγκυρας, ακόμη και αν δεν έφτασαν σε ένα εκτεταμένο εμπάργκο εναντίον ενός Συμμάχου του ΝΑΤΟ».

 

  • Οι Ευρωπαίοι συνομιλητές αντιμετώπισαν σοβαρά ζητήματα με τις υποχρεωτικές κυρώσεις και συχνά αναφέρθηκαν σε προηγούμενες δράσεις του νόμου CAATSA 231 (απλώς καταγραφή –και όχι κυρώσεις- όλων των οντοτήτων στον τομέα της άμυνας και των υπηρεσιών πληροφοριών της Ρωσίας) που είχαν απρόβλεπτες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία της Ευρώπης.

Πολλές από αυτές τις διατάξεις αναμένεται να καταστρέψουν τη στρατιωτική σχέση ΗΠΑ-Τουρκίας, τον τουρκικό τραπεζικό τομέα, και τους διμερείς δεσμούς, συμπεριλαμβανομένων των τομέων της αντιτρομοκρατίας και του εμπορίου.

  • Άρθρο 314: Η ένταξη του υπουργού Οικονομικών στον κατάλογο με τα πρόσωπα που βρίσκονται στο στόχαστρο του Υπ. Οικονομικών (Specially Designated Nationals- SDN), σε συνδυασμό με οικονομικούς περιορισμούς που τίθενται στην Τουρκία, θα δυσκολέψει τις αμερικανικές επιχειρήσεις να διαπραγματευτούν αποτελεσματικά με την κυβέρνηση της Τουρκίας και να προωθήσουν το εμπόριο και τα αμερικανικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
  • Το να υποβάλλονται υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Τουρκίας σε αυστηρούς περιορισμούς θεωρήσεων βίζας χωρίς τις συνηθισμένες εξαιρέσεις, συμπεριλαμβανομένης της συμμόρφωσης με τη συμφωνία των ΗΕ και άλλες διεθνείς υποχρεώσεις των ΗΠΑ, είναι εξαιρετικά προβληματικό. Ο περιορισμός θα πρέπει να επιδεικνύει ανοχή και είναι απαραίτητη εδώ μια ειδική απαλλαγή “προς το εθνικό συμφέρον”, όπως προβλέπεται κατάλληλα σε άλλα νομοσχέδια για τέτοιους περιορισμούς.

 

  • Άρθρο 316(b):

Παρέχοντας σε μια λίστα κυρώσεων, ποινές/πρόστιμα που έχουν σχεδιαστεί για μεγαλύτερη ευελιξία, οι επιλογές που θα μπορούσαν να διακόψουν την παράνομη πρόσβαση ξένων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε συναλλαγές με ξένα νομίσματα και όλες τις τραπεζικές σχέσεις με τις ΗΠΑ, δεν είναι ούτε ευέλικτες, ούτε ρεαλιστικές επιλογές. Η απομάκρυνση αυτών των τραπεζών από τις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές ενδέχεται να απειλεί την συνοχή των τουρκικών χρηματοπιστωτικών συστημάτων. Αυτή η διάταξη περί κυρώσεων πρέπει να επιδεικνύει ανεκτικότητα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Links

11 Δεκεμβρίου 2019: ΔΤ της Επιτροπής Εξωτερικών της Γερουσίας για την έγκριση του συνολικού νομοσχεδίου για Τουρκία και Συρία

Το νομοσχέδιο όπως ψηφίστηκε

https://www.govinfo.gov/content/pkg/BILLS-116s2641rs/pdf/BILLS-116s2641rs.pdf

https://www.congress.gov/bill/116th-congress/senate-bill/2641/text

 

https://www.congress.gov/bill/116th-congress/senate-bill/2641/text

https://www.congress.gov/bill/116th-congress/senate-bill/2641

Το δημοσίευμα της Daily Beast

https://www.thedailybeast.com/team-trump-fights-sanctions-on-turkey-that-would-help-kurdish-refugees?ref=scroll

Το δημοσίευμα από το Ahval που αναφέρεται στο Daily Beast

https://ahvalnews.com/turkey-sanctions/trump-administration-fighting-turkey-sanctions-bill-daily-beast







Previous Post

Τίτλοι τέλους στα σενάρια και στο σήριαλ περί «Αμερικανικής Πρωτοβουλίας»!

Next Post

Όλη η λήθεια πίσω από τις "εμμονές" του Αμερικανού Προέδρου την "διγλωσία" και την πολιτική των ίσων αποστάσεων του State Department για Τουρκία - Ελλάδα -Κύπρο





0 Comment


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


More Story

Τίτλοι τέλους στα σενάρια και στο σήριαλ περί «Αμερικανικής Πρωτοβουλίας»!

Από τον Αμερικανό Πρέσβη στην Αθήνα Geoffrey R. Pyatt και την Ελληνική Κυβέρνηση Τέλος...

14 January 2020
Γραφτείτε στο Newsletter μας

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Ενημερωθείτε στο email σας για όλες τις νέες μας αναρτήσεις

Η εγγραφή σας ολοκληρώθηκε με επιτυχία