Μεγάλη συζήτηση, δημόσιος προβληματισμός αλλά και εγκλήσεις και ατέρμωνες και αδιέξοδες αντεγκλήσεις ανέκυψε, εξ αφορμής του πράγματι τεράστιου προβλήματος που αντιμετωπίζει ολόκληρος ο πλανήτης, με την ραγδαία εξάπλωση του θανατηφόρου μικροβίου COVID 19, εξ αφορμής της συνολικής στάσης που τηρεί η Ελλαδική Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία.
Σε ανάλογο κλίμα και δραματικό ύφος και οι αποφάσεις των Εκκλησιών Κρήτης και Κύπρου αλλά και της ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής και του Αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου του οποίου και οι δηλώσεις αλλά και οι προθέσεις καθως οι αποφάσεις επιχειρήθηκε και να αλοιωθούν και παρερμηνευθούν (βλ σχετικώς το υστερόγραφον) καθώς και οι αντίστοιχες ανακοινώσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Κωνστατινούπολη .
Αυτές τις ημέρες, κυριολεκτικά εδώ και τρεις εβδομάδες έχουν ακουσθεί τόσα πολλά για το ίδιο ζήτημα. Και ενώ κυβέρνηση και αντιπολίτευση -σπάνιο και θετικό φαινόμενο για το πάσχων πολιτικό σύστημα – σχεδόν ομονοούν για τα γενικά μέτρα ως προς την αντιμετώπιση του θανατηφόρου ιού στελέχη της μείζονος αντιπολίτευσης (λέγε με ΣΥΡΙΖΑ) βρήκαν άλλη μια αφορμή , τις αιτίες τις έχουν λόγο ιδεολογικών αγκυλώσεων, να εξαπολύσουν πυρά και εναντίον της κυβέρνησης αλλά και -προσέξτε το αυτό εναντίον της Εκκλησίας όχι εναντίον του Αρχι. Ιερωνύμου και έχει μεγάλη σημασία τούτη η επισήμανση… Όντως η όχι και τόσο αιφνιδιαστική απόφαση του Πρωθυπουργού να κλείσει και τους Ιερούς Ναούς φαίνεται πως μάλλον «λύνει» τον γόρδιο δεσμό που είχε να επιλύσει ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, αν δεν δημιουργεί ένα ακόμα πρόβλημα. Θα φανεί σύντομα…
Πάντως οι γνωστοί δημοσιολογούντες έδωσαν τα ρέστα τους και έχυσαν για ακόμα μια φορά δηλητήριο εναντίον της Διοικούσας Εκκλησίας αλλά κυρίως εμβόλημα, υποβολημιαία και ύπουλα κάποιοι δε και αρκετά άσχετοι (!) έβαλλαν χυδαία και κατά της Ορθόδοξης Ελλαδικής Εκκλησίας παραθεωρώντας το Ιερόν και δει, Θεοσύστατον και Θεοίδρυτον του Θεσμού (βλ. και Σχετικό υστερόγραφον).
Αγνοούν όμως οι επιλήσμονες και χωρίς αιτία λιθοβολούντες την Εκκλησία ότι επί δυο χιλιάδες χρόνια η Ορθόδοξος Ανατολική Εκκλησία, αλλά και σχεδόν από Κτίσεως και Καταβολής κόσμου, κατά την Παλαιά Διαθήκη, προηγούμενη Διαθήκη (Συμφωνία) του Θεού με τον Άνθρωπο πριν την σύνταξη της Νέας (Συμφωνίας) λεγόμενης και Καινής Διαθήκης με τον Έρχομό του Ιησού Χριστού, η Μια Αγία Καθολική Αποστολική Ενιαία Αδιαίρετη και Αδιάσπαστος Ορθόδοξος Ανατολική Εκκλησία, κατά το Πρότυπον της Αγίας Τριάδος που προϋπήρξε, Υπάρχει και θα εξακολουθεί να Υπάρχει και να Άρχει του Σύμπαντος Κόσμου εις τους Αιώνες των Αιώνων και εως της Συντελείας των Αιώνων και της Δευτέρας Παρουσίας Του, αντιμετώπισε 10αδες αν όχι 100αδες και τέτοιες απειλές με πανδημίες και λοιμούς.
Όλοι εκείνοι που ασχημονούν και σχεδόν συμπεριφέρονται περίπου ως οι βλάσφημοι αλόθρησκοι, καθώς αντιμετωπίζουν, παρά τα υποκριτικά σχόλια ορισμένων άδοντων ως κύμβαλλα αλλάζοντα, την Ορθδοξία και την Εκκλησία ως ένα κοινό ιδεολόγημα και ένα ακόμα, ανάμεσα στα πολλά, θρησκευτικό αφήγημα. Μια, θρησκευτική έστω έκφανση του Λαού μας, με μια διαχρονική παράδοση, ή πολύ χειρότερα, συμπεριφέρονται έναντι της Εκκλησίας και των Μυστηρίων Της, ως ακόμα ένα θρησκευτικό φαινόμενο και όχι ως Αποκάλυψη Θεού προς τον Άνθρωπο όπως είναι η Ανατολική Ορθόδοξος Εκκλησία.
Αντιμετώπισαν με βέβυλα και ανίερο τρόπο, Έργω και Λόγω, την Θεία Κοινωνία και Ιερή Μετάληψη του Σώματος του Χριστού, απογυμνομένη και αποστεομένη, από το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Σώμα και Αίμα Χριστού το οποίο μας παρεδόθει δια του Μυστικού Δείπνου μέσω των Μαθητών και εν συνεχεία Αποστόλων του Χριστού, ώστε να τελείται εις ανάμνηση και εις αιώνες αιώνων.
Σώμα και Αίμα Κυρίου το οποίο θαυματουργικό τω τρόπω αιώνες τώρα κατά την διάρκεια της Θείας Ευχαριστίας, όταν και όπου και αν Αυτό το Μέγα και Φριχτό Μυστήριο, τελείται και υπό οποισδήποτε συνθήκες, μεταβάλλε πάντα ι τον Άρτον και τον Οίνο σε Σώμα και Αίμα Χριστού κατά την Ιερή και θεία Μυσταγωγία του Υπέρτατου Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
Αγνοούν όλοι εκείνοι, που βρήκαν ευκαιρία να εκφράσουν το αντιθρησκευτικό μένος τους, ότι σε κάθε Θεία Λειτουργία, όπου τελείται πέραν του Ιερού και Φριχτού Μυστηρίου, στην πραγματικότητα, στρώνεται Τραπέζα και απευθύνεται Ιερή πρόσκληση προς τους μετέχοντες, να μετέχουν στην Τράπεζα. Και μετέχουν οι προσκεκλημένοι όχι μόνον δια της συμπροσευχής και δια της Θείας Λειτουργίας, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο από ένας ζωντανός και διαρκής διάλογος μεταξύ Θεού και Ανθρώπου. Και όσοι έχουν τις προϋποθέσεις Μετέχουν του Σώματος του Χριστού, αλλά και όλοι εκείνοι που προσωρινώς δεν μπορούν να Κοινωνήσουν η Εκκλησία δεν τους αποδιώχνει από τον Δείπνο το Μυστικό αλλά τους καλεί και τους προσκαλεί και τους δίνει το λεγόμενον Αντίδωρον, έτσι όλοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μετέχουν στο Τραπέζι που σε κάθε Θεία Λειτουργία στρώνεται. Δεν είναι όμως δική μου δουλειά να ερμηνεύω και προσεγγίζω το Φριχτό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Και για να μην Θεολογώ χωρίς να είμαι ΘεοΛόγος, Φύση και Θέση, παρά τις εγκύκλιες σπουδές μου, καθώς πιστεύω ότι Θεολόγοι μπορεί να λέγονται μόνον οι Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας μας οι οποίοι και εδογμάτισαν και πράγματι αληθώς εθεολόγησαν περί Του Θεού και Του Υιού του Θεού, θα ήθελα να παραπέμψω σε ένα μικρό απόσασμα από σχετικό σημείωμα, που αποδίδει ορθώς το όλο ζήτημα το οποίο ως μη όφειλε ανέκυψε: «Το Ποτήριο της Εκκλησίας είναι πηγή ζωής και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι αιτία στέρησης της ζωής ή αιτία κακοποίησης της ζωής. Είναι πηγή αιωνιότητας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι αιτία προβλημάτων της παροντικότητας. Χιλιάδες χρόνια τώρα, από το ίδιο Ποτήριο και με την ίδια λαβίδα, μεταλαμβάνουν λεπροί, φυματικοί, άνθρωποι με λοιμώδη νοσήματα, άνθρωποι με ηπατίτιδα, άνθρωποι στο τελευταίο στάδιο ασθενειών και μισή στιγμή πριν το θάνατο. Κι όμως ποτέ κανένας δεν μπόρεσε να ισχυριστεί ότι το Άγιο Ποτήριο αποτέλεσε αιτία πανώλης.
Και από την άλλη μεριά η συνάθροιση στο όνομα του Χριστού και η κοινή προσευχή στην Εκκλησία ποτέ δεν έγινε αποδεδειγμένη αιτία επέκτασης νοσημάτων. Στην Εκκλησία το ασθενές αγιάζεται γιατί ο Χριστός είναι Άγιος Ισχυρός. Στην Εκκλησία ότι μπορεί να επιφέρει ασθένεια θεραπεύεται γιατί η Χάρις του Αγίου Πνεύματος καθιστά τα πάντα αθάνατα καθόσον ο Θεός είναι Άγιος Αθάνατος. Βασική προϋπόθεση είναι η πίστη ότι στον Οίκο του Θεού προσερχόμαστε για να λατρέψουμε χωρίς κανέναν ενδοιασμό τον Άγιο Θεό. Τούτο σημαίνει ότι «πᾶσαν τήν ζωήν ἡμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα» και μέσα στην ασφάλεια αυτή δεν υπάρχει δεύτερη σκέψη για ανόητους φόβους. Ο Χριστιανός προσέρχεται στην Εκκλησία και στα Άχραντα Μυστήρια από αγάπη προς το Θεό και «φόβος οὐκ ἔστιν ἐν τῇ ἀγάπῃ, ἀλλ᾿ ἡ τελεία ἀγάπη ἔξω βάλλει τὸν φόβον, ὅτι ὁ φόβος κόλασιν ἔχει, ὁ δὲ φοβούμενος οὐ τετελείωται ἐν τῇ ἀγάπῃ» (Α’ Ιω. 4,18).
Είναι ανόητες οι φωνές που διακηρύσσουν ότι η προσέλευση στην Εκκλησία και η Θεία Κοινωνία μπορεί να γίνουν πρόξενοι ασθένειας. Στην Εκκλησία η ασθένεια μεταποιείται σε ρώμη και ότι λείπει από την υγεία του ανθρώπου αναπληρώνεται από την Χάρη του Θεού. Τόσα θαύματα εξάλλου αυτό μαρτυρούν. Χιλιάδες μαρτυρίες αναφέρονται σε ιάσεις από ασθένειες κάθε είδους. Γίνεται ο Θεός από την μία να είναι ιατρός ψυχών και σωμάτων και από την άλλη να παρουσιάζεται από ελαφρόμυαλους ως πηγή ασθένειας και πόνου; Σίγουρα όχι! Κι όμως από το Άγιο Ποτήριο κολλάς κάτι που σε απαλλάσσει από φόβους, μικρότητες και βλασφημίες. Κολλάς κάτι που σε κάνει να είσαι Άγιος και Ισχυρός και Αθάνατος κατά Χάριν. Από το Άγιο Ποτήριο ….. κολλάς Θεό!» {Βασιλείου Γκρίλλα, Θεολόγου}
Θα ήθελα να κλείσω τούτο το σημείωμα μου με την γνώμη μιας διαπρεπέστατης επιστήμονος η οποία επίσης αναφέρεται στο επίμαχον θέμα της θείας Κοινωνίας σχετικά με το μικρόβιο αυτό που πλήτει την ανθρωπότητα και εσχάτως και την Ελλάδα.
Πρόκειται για την καθηγήτρια λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένη Γιαμαρέλλου, η οποία αναφερόμενη στη Θεία Κοινωνία και τον κορωνοϊό τόνισε εμφατικά τα εξής : «Αδίκως έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο θέμα. Η Θεία Κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να λάβεις τη Θεία Κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κ.λπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών. Αν το πιστεύουμε, δεν προκαλούμε την τύχη μας. Αν πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη Θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο» Στην ερώτηση αν θα κοινωνούσε στην περίπτωση που στη Θεία Κοινωνία ο προηγούμενος πιστός είναι προσβεβλημένος από τον κορωνοϊό, η κυρία Γιαμαρέλλου απάντησε, λέγοντας ότι: «θα κοινωνήσω με πίστη στον Θεό ότι δεν κολλάω, όταν συμμετέχω σε ένα τέτοιο μεγάλο μυστήριο. Σας λέω αυτό που θα κάνω για τον εαυτό μου και το πιστεύω για όλους».
Αξίζει να επισκεφθείτε τις πηγές που παραθέτω ώστε να έχετε και ιδίαν αντίληψη
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ : Άλλα τα χείλη των δυσσεβών και ασεβών!
Mr. Opinion Maker Fake News είπε : «Αυτή η πλάκα με την Θεία Κοινωνία πρέπει να σταματήσει αμέσως!» είπε… «Αυτή η πλάκα με την Θεία Κοινωνία πρέπει να σταματήσει αμέσως: Να ανασταλεί μέχρι να περάσει η λαίλαπα» είπε, ελάλησε και επί το ορθότερον έγραψε (στις 10 Μαρτίου 2020) και αποφάνθηκε ο «Μέγας και Πολύς» Mr Opinion Maker Fake News . Αυτή την φορά ούτε λίγο ούτε πολύ απέδωσε στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο ότι (άκουσον άκουσον ) αποφάσισε την διακοπή της μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας! Ουδέν ψευδέστερον αυτού. Άλλο ένα ακόμα ψέμα και διαβολή και διαστροφή της αλήθειας όπως το συνηθίζει… ο καθ έξιν κατά συρροή και κατ επάγγελμα διαβολέας της αλήθειας και παραγωγός Fake News!
Περί του ανδρός έχω αρθρογραφήσει εκτενώς και έχω αποκαλύψει αρκετά για την συστηματική, κατά συρροή καθ έξιν, και κυρίως φύση και θέση, κατ επάγγελμα κατασκευή fake news για αυτό και εφ εξής απαξιώ να τον αποκαλώ με το κοσμικό του όνομα οπότε γράφω και αναφέρομαι μόνον στον Mr. Opinion Maker Fake News! Κάθε ομοιότητα με συγκεκριμένο πρόσωπο παραμένει ομοιότητα και σύμπτωση…
ΣΧΕΤΙΚΑ Links Πηγές
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ :Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος οδηγίες προφύλαξης από το μικρόβιο του Covid-19 (Coronavirus) προς τους Πιστούς OFFICIAL STATEMENT GOARCH
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: Αντιδράσεις ένθεν κακείθεν για το ζήτημα τυχόν μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας από την λήψη της Θείας Κοινωνίας … και ΕΔΩ οι απόψεις του καθηγητή Ηλία Μόσιαλου
«Προοδευτική» τρικυμία εν κρανίω , η Θεία Κοινωνία ευθύνεται για όλα!
Περί του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας (Θείας Κοινωνίας) Νικοδήμου Αγιορείτου
Είναι σκοταδισμός να πιστεύει κάποιος ότι από την Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδονται ασθένειες;
Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικόλαος Χατζηνικολάου
Η εξάπλωσις του κορωνοιού στην πατρίδα μας και οι συνέπειές της στη ζωή της Εκκλησίας ενώπιον της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
Live Blog CoronaVirus COVID-19
Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)